Permian | Fornøyde kunder er vår belønning
1296
post-template-default,single,single-post,postid-1296,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Fornøyde kunder er vår belønning

Fornøyde kunder er vår belønning

Daglig Leder i Permian Business Partner, Marianne Normann, tar oss med på innsiden av bedriften som har målsatt seg å bli Nordens ledende fondsadministrator innen utgangen av 2017.

Struktur. Nøyaktighet. Presisjon. På kontoret i sjuende etasje i Roald Amundsens gate brukes gjerne betegnelsen “Alt riktig”.

­ Det betyr i praksis at vi hele tiden etterstreber å levere feilfritt til våre kunder. Utrolig morsomt, til tider krevende, men helt avgjørende, forteller Marianne Normann.


_MG_5636Fornøyde kunder er vår belønning

Arbeidsdagen er varierende på Permians kontorer, men kravene konstante. På pulten til Marianne Normann ligger det en liste med gjøremål. Listen har et bredt mangfold, og er ikke alltid blitt kortere ved slutten av dagen. Noen dager varer lenger enn fire, men summen av dette kommer, ifølge Normann, med en belønning:

­ Fornøyde kunder, varierte dager og mye energi er det morsomste med jobben. Nye kunder som utvider bruken av Permians tjenester er vår belønning, sier hun.

­ Her er det så mange flinke og hyggelige folk at arbeidsdagene byr på nye utfordringer og læring hver eneste dag, legger hun til.

 

Vet hva hun leter etter

Normann er leder i et selskap med store vekstambisjoner, og hun har fått tillit helt fra hun kom til Permiangruppen i fjor vår. Mariannes bakgrunn inkluderer blant annet to mastergrader ­ èn i regnskap og revisjon og èn i finans – fartstid i transaksjonsavdelingen i PWC og noe erfaring fra revisjon i små og mellomstore selskaper. Viljen har alltid vært hennes største drivkraft, og hun understreker at den samme viljen må være å spore hos de som ønsker å jobbe hos Permian.

­ Permian rekrutterer personer som har store muligheter til å få være med på en utfordrende og spennende reise. Er man den rette personen, er veien til ansvar og tillit kort. Vi ser etter mennesker som sitter fremoverlent ved bordet i intervju. Personer som er gode til å redegjøre for hva de kan. Ja, de som er “på”, rett og slett. De som viser at de virkelig vil. Så må selvfølgelig faglig kompetanse alltid ligge i grunnen, forklarer Marianne.

 

Skal utvide tjenestene

Permian opplever et stadig mer fruktbart marked. Normann mener utviklingen går i en retning av at fondsforvalterne i PE­bransjen i større grad har behov for å legge fondsadministrasjonen og økonomioppfølgingen til eksterne leverandører, som på en tett og aktiv måte følger de kravene næringen møter i tiden framover. AIFM­direktivet, som har blitt implementert i norsk lov og berører mange forvaltere, er en slags bibel på kontoret. Nå ligger EuVECA- direktivet og vaker like rundt hjørnet. Et direktiv som kan bli viktig for mange forvaltere i Norge.

 

Og ikke minst snacks for gjengen i Permian.

­ Vi har over tid har fått mye erfaring og kompetanse, og hos oss vil forvalteren kunne føle seg i trygge hender. Permian har eksempelvis flere kunder hvor forvalter har valgt å outsource alt fra CFO­funksjonen og ned. Permian har også kunder hvor daglig leder-rollen i fondet holdes av ansatte i Permian.

Forvalter legger rett og slett alt som handler om økonomisk og administrativ oppfølging knyttet til forvaltningsselskapet og fondene i våre hender. Et ansvar vi trives med, forklarer Marianne.

­ Nå jobber vi kontinuerlig med å utvikle vårt produktspekter innenfor økonomifunksjonen til fond og investeringsselskaper. Vi har et hårete mål om å bli den ledende fondsadministratoren i Norden innen utgangen av 2017. Og den utviklingen gleder jeg meg til å være med på å skape, legger hun smilende til.

Like fremoverlent og sulten som det hun etterlyser hos morgendagens “Permianere”.

 

Oslo 1.7.2015 Simon Nitsche, journalist

No Comments

Post a Comment