Junior fondsadministrator – Private equity

Jan 24, 2023

Permian er et raskt voksende og innovativt selskap, med mål om å være den ledende nordiske fondsadministratoren. Som spesialist innen fondsadministrasjon tilbyr Permian-gruppen et bredt spekter av tjenester til nordiske private equity-aktører, herunder fondsadministrasjon, fondshotell, rapportering, cash management, internkontroll, risk management, depot og regnskap. Våre kunder har ca. NOK 100 milliarder kroner under forvaltning, fordelt på rundt 100 fondsstrukturer og 50 forvaltermiljøer i Norge og Sverige. Permian har ca. 70 ansatte fordelt på kontorer i Oslo og Stockholm. 


Vil du vokse sammen med oss? Grunnet våre store vekst og ambisjoner er vi kontinuerlig interessert i flere dyktige medarbeidere!

Arbeidsbeskrivelse

Permian søker nå ambisiøse og kompetente medarbeidere med interesse for finans til vårt team på fondsadministrasjon. Vi søker deg som er nyutdannet, eller har inntil 2-3 års erfaring.


En fondsadministrator sørger for den daglige driften av fond og investeringsselskaper, og jobber tett sammen med forvaltere.


Arbeidsoppgavene inkluderer


  • Rapportering til /investorer/styret/myndigheter
  • Oppfølgning og operasjonelt arbeid med underliggende investeringer og verdier
  • Likviditetsoppfølging
  • Opprettelse av investeringsselskaper/fond
  • Bistand ved kapitalendringer og andre selskapshendelser
  • Kommunikasjon med investorer/forvalter/styret/bank
  • Tett samarbeid med regnskapsfører
  • KYC og AML arbeid
  • Diverse adhoc-oppgaver og interne prosjektoppgaver


Arbeidsprosesser støttet av IT verktøy blir en stadig større del av arbeidshverdagen til ansatte i Permian hvor FIS Investran, et IT-system for porteføljestyring, rapportering, fondsadministrasjon og regnskapsførsel er det daglige arbeidsverktøyet. Arbeidsoppgavene dine vil inkludere å bistå med implementering av nye kunder i løsningen, samt drift av både nye og gamle kunder.



Vi ser etter personer med god kjennskap og interesse for IT systemer og hvordan man får disse til å samspille på best mulig måte. Videre ser vi etter deg med gode kunnskaper og interesse for regnskap og finans, slik at du har evne til å sette deg inn i våre kunders problemstillinger. 

Ønskede kvalifikasjoner

For å lykkes i stillingen må du trives med å jobbe i et dynamisk arbeidsmiljø med en stor grad av variasjon i arbeidsoppgaver. Du må ha en interesse for regnskap og fond, og være komfortabel med å jobbe i skjæringspunktet mellom finans og IT. Det er avgjørende at du er nøyaktig og strukturert, samtidig som du evner å utføre arbeidet ditt på en effektiv måte.


  • Høyere utdanning innen økonomi/finans (siviløkonom e.l.)
  • Du er nyutdannet, eller har inntil 3 års relevant erfaring fra regnskap, revisjon, finans e.l.
  • God IT-forståelse og evne til å sette seg inn i nye systemer
  • Meget gode ferdigheter i Excel og Microsoft Office generelt
  • Ansvarsbevisst med evne til å jobbe selvstendig mot avtalte mål
  • Strukturert og nøyaktig
  • God lagspiller som ønsker å spille seg selv og de rundt seg gode
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk 

Vi kan tilby

  • Karriereutvikling, både personlig og faglig
  • Et veldig godt miljø – både faglig og sosialt – fundamentert på våre tre kjerneverdier: presis, utfordrende og romslig – og ikke minst vår visjon «Alt riktig»
  • Utfordrende og interessante arbeidsoppgaver i et selskap med store ambisjoner
  • Et unikt innblikk i nordisk private equity, i et selskap med store ambisjoner
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Flotte lokaler sentralt plassert ved Nationaltheatret

CV og karakterutskrift må vedlegges søknaden og sendes til hr@permian.no. 


Søknader behandles fortløpende. 


Oppstart: Etter avtale. 


For mer informasjon, kontakt HR Manager Maria Nystedt på maria.nystedt@permian.se eller +46 76 542 23 97

08 Mar, 2024
Today, as we celebrate the achievements and contributions of women worldwide, we are thrilled to shine a spotlight on the remarkable female leadership here at Permian.
20 Feb, 2024
Permian is excited to announce that we are strengthening our presence and leadership team in Sweden with the appointment of a new CFO for Sweden. Furthermore, both CEOs of Permian Administration AB and Permian Business Partner AS will be on parental leave. We take pride in our internal competence, and interim CEOs from within the organization have been appointed to ensure a seamless transition. Group CEO Marianne Normann is confident in Permian's ability to deliver continuity during this period .
29 Jan, 2024
In a strategic move aimed at optimizing fund administration and accounting processes, Permian recently started implementing Allvue as core system to support its business operation. The decision is in line with the progressive move to enhance Permian's capabilities as a provider, delivering better platforms and ensuring compliance with security standards.
19 Jan, 2024
This update covers December 2023 until mid-January 2024. The main update is that the level 2 text of the Sustainable Finance Disclosure regulation (SFDR RTS) entered into force in Norway on December 11, 2023. Our view on the main takeaways for Swedish and Norwegian AIFMs are set out below.
20 Dec, 2023
To our valued clients, business partners and colleagues, Reflecting on the past year, Permian celebrates another successful period of growth in 2023. A steady stream of new clients, together with the deepened collaboration with our existing clients has enabled us to expand our team by welcoming several new members. We want to express our gratitude to everyone who played a part in these accomplishments – our clients, partners in collaboration and our dedicated Permian team. As we eagerly await the opportunities of 2024, we look forward to building even stronger connections. In the spirit of giving this Christmas season, Permian has chosen to extend our support to the people who need it the most. Our contributions will be directed towards Leger Uten Grenser and Stockholms Stadsmission . We wish you all Happy Holidays, and as we approach the end of the year, the Permian team extends warm wishes for a Merry Christmas and a Happy New Year!
31 Oct, 2023
Earlier this spring, Johanna Bjenne joined Permian Group as Improvement & Change Director. The new defined role is in line with Permian’s commitment to make operations more efficient and streamlined. Read about Johanna’s work and Permian’s drive for improvement.
10 Oct, 2023
Our fund administration and accounting teams are growing and we are thrilled to announce the promotion of Christina, Erik, Johan, Ingrid, Kenneth, Ingrid and Lars!
05 Oct, 2023
Permian Business Partner AS has strengthened the leadership team with two roles, Technical Director (Fagdirektør) Anette Burum, and Quality Management Director (Kvalitetsstyringsansvarlig) Rita Granlund. In accordance with their succession planning, the Board of Permian AIF Depositary AS has promoted Benjamin Grønseth to CEO of Permian AIF Depositary AS.
28 Aug, 2023
This update covers the period from June until mid-August 2023. The main update is that the EU Commission published a Sustainable Finance Package on 13 June 2023. Our view on the main takeaways for Swedish and Norwegian AIFMs is listed below.
07 Jul, 2023
To our valued clients, colleagues and business partners, As the summer holiday is rapidly approaching, we would like to wish you a great time off, full of sun and joy! It has been a busy spring season and we are looking forward to continued collaboration and teamwork after the summer break. During the last six months Permian Group has increased focus on improvement projects for our operations, to improve our service deliveries and efficiency towards our clients. We have also brought on several new team members to meet the high demand for our services in the Nordics. There is still a lot more to achieve after the summer, and we are already looking forward to the exciting time ahead!  We wish you all a wonderful and relaxing summer holiday!
More Posts
Share by: