Private Equity Fund Administrator

Oct 25, 2022

Permian-gruppen er Nordens ledende fondsadministrator, og tilbyr et bredt spekter av tjenester til nordiske private equity-aktører, investeringsselskaper og family offices. Tjenestene inkluderer fondsadministrasjon, regnskap, fondshotell, rapportering, internkontroll, risk management og depot. Våre kunder har totalt ca NOK 120 milliarder kroner under forvaltning, fordelt på rundt 120 fondsstrukturer og 60 forvaltermiljøer i Norge og Sverige. Permian har ca 65 ansatte fordelt på kontorer i Oslo og Stockholm.

Arbeidsbeskrivelse

Permian søker ambisiøse og kompetente medarbeidere med interesse for finans til vårt team på fondsadministrasjon. En fondsadministrator sørger for den daglige driften i fond og investeringsselskaper, og jobber tett sammen med forvaltere, regnskapsførere og andre interessenter. Arbeidsoppgavene inkluderer 


  • Beregning av KPI-er og rapportering til investorer/styret/myndigheter 
  • Likviditetsoppfølging 
  • Bistand ved etablering av investeringsselskaper/fond, kapitalendringer og andre selskapshendelser 
  • Kommunikasjon og koordinering mellom regnskapsfører, investorer, forvalter, styret, revisor etc 
  • Bistand ved implementering av Permians IT-systemer for nye kunder, samt drift av eksisterende kunder i systemene 
  • Diverse adhoc-oppgaver og interne prosjektoppgaver 
  • På senior og manager-nivå vil man i tillegg ha kundeansvar for mindre eller større kunder, herunder ha ansvar for planlegging og koordinering av leveranser, utvikling av rutiner og prosedyrer, utføre kvalitetskontroller, samt følge opp mer junior medarbeidere 



Permian kan tilby en variert stilling med muligheter for faglig utvikling i et framtidsrettet selskap. 


Ønskede kvalifikasjoner

Vi ser etter deg med gode kunnskaper og interesse for regnskap og finans, slik at du har evne til å sette deg inn i våre kunders problemstillinger.  Du bør ha god kjennskap og interesse for IT systemer og hvordan man får disse til å samspille på best mulig måte. 


For å lykkes i stillingen må du trives med å jobbe i et dynamisk arbeidsmiljø med en stor grad av variasjon i arbeidsoppgaver. Det er avgjørende at du er nøyaktig og strukturert, samtidig som du evner å utføre arbeidet ditt på en effektiv måte.   


  • Høyere utdanning innen økonomi/finans (siviløkonom e.l.) 
  • 2-5 års relevant erfaring, fra for eksempel revisjon, regnskap eller controlling 
  • Gode ferdigheter i Excel og Microsoft Office. Erfaring med Power BI er et pluss. 
  • Ansvarsbevisst med evne til å jobbe selvstendig mot avtalte mål 
  • Strukturert og nøyaktig 
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk 

Vi kan tilby

  • Varierte, interessante og utfordrende oppgaver med store muligheter for rask utvikling, både personlig og faglig 
  • Et veldig godt miljø – både faglig og sosialt – fundamentert på våre tre kjerneverdier: presis, utfordrende og romslig - og ikke minst vår visjon «Alt riktig» 
  • Et unikt innblikk i nordisk private equity 
  • Konkurransedyktige betingelser 
  • Flotte lokaler sentralt plassert ved Nationaltheatret 

CV og karakterutskrift må vedlegges søknaden og sendes til hr@permian.no. 


Søknadsfrist snarest. Søknader behandles fortløpende. 


Oppstart: Etter avtale. 


For mer informasjon, kontakt HR Manager Maria Nystedt på maria.nystedt@permian.se eller +46 76 542 23 97

08 Mar, 2024
Today, as we celebrate the achievements and contributions of women worldwide, we are thrilled to shine a spotlight on the remarkable female leadership here at Permian.
20 Feb, 2024
Permian is excited to announce that we are strengthening our presence and leadership team in Sweden with the appointment of a new CFO for Sweden. Furthermore, both CEOs of Permian Administration AB and Permian Business Partner AS will be on parental leave. We take pride in our internal competence, and interim CEOs from within the organization have been appointed to ensure a seamless transition. Group CEO Marianne Normann is confident in Permian's ability to deliver continuity during this period .
29 Jan, 2024
In a strategic move aimed at optimizing fund administration and accounting processes, Permian recently started implementing Allvue as core system to support its business operation. The decision is in line with the progressive move to enhance Permian's capabilities as a provider, delivering better platforms and ensuring compliance with security standards.
19 Jan, 2024
This update covers December 2023 until mid-January 2024. The main update is that the level 2 text of the Sustainable Finance Disclosure regulation (SFDR RTS) entered into force in Norway on December 11, 2023. Our view on the main takeaways for Swedish and Norwegian AIFMs are set out below.
20 Dec, 2023
To our valued clients, business partners and colleagues, Reflecting on the past year, Permian celebrates another successful period of growth in 2023. A steady stream of new clients, together with the deepened collaboration with our existing clients has enabled us to expand our team by welcoming several new members. We want to express our gratitude to everyone who played a part in these accomplishments – our clients, partners in collaboration and our dedicated Permian team. As we eagerly await the opportunities of 2024, we look forward to building even stronger connections. In the spirit of giving this Christmas season, Permian has chosen to extend our support to the people who need it the most. Our contributions will be directed towards Leger Uten Grenser and Stockholms Stadsmission . We wish you all Happy Holidays, and as we approach the end of the year, the Permian team extends warm wishes for a Merry Christmas and a Happy New Year!
31 Oct, 2023
Earlier this spring, Johanna Bjenne joined Permian Group as Improvement & Change Director. The new defined role is in line with Permian’s commitment to make operations more efficient and streamlined. Read about Johanna’s work and Permian’s drive for improvement.
10 Oct, 2023
Our fund administration and accounting teams are growing and we are thrilled to announce the promotion of Christina, Erik, Johan, Ingrid, Kenneth, Ingrid and Lars!
05 Oct, 2023
Permian Business Partner AS has strengthened the leadership team with two roles, Technical Director (Fagdirektør) Anette Burum, and Quality Management Director (Kvalitetsstyringsansvarlig) Rita Granlund. In accordance with their succession planning, the Board of Permian AIF Depositary AS has promoted Benjamin Grønseth to CEO of Permian AIF Depositary AS.
28 Aug, 2023
This update covers the period from June until mid-August 2023. The main update is that the EU Commission published a Sustainable Finance Package on 13 June 2023. Our view on the main takeaways for Swedish and Norwegian AIFMs is listed below.
07 Jul, 2023
To our valued clients, colleagues and business partners, As the summer holiday is rapidly approaching, we would like to wish you a great time off, full of sun and joy! It has been a busy spring season and we are looking forward to continued collaboration and teamwork after the summer break. During the last six months Permian Group has increased focus on improvement projects for our operations, to improve our service deliveries and efficiency towards our clients. We have also brought on several new team members to meet the high demand for our services in the Nordics. There is still a lot more to achieve after the summer, and we are already looking forward to the exciting time ahead!  We wish you all a wonderful and relaxing summer holiday!
More Posts
Share by: